Sep 23 2011
Switchfoot Talks About New Album

Chad, the drummer of Switchfoot, talks about the new album and what is was like recording it.

Also, here is their music video for their new song "Dark Horses"

Tags:
Categories:
Actions: Permalink | Tell A Friend! | Comments (36) | RSS comment feed Comment RSS

Comments (36) -

9/23/2011 2:19:27 PM
Bree
Bree
Dark horses is the first switchfoot song i actually like
9/23/2011 3:27:07 PM
Gunnar United States
Gunnar
Yeah, I like this one too.
9/23/2011 3:45:43 PM
kriss
kriss
love it!!!!
9/23/2011 6:45:28 PM
Erica United States
Erica
Switchfoot is absolutely awesome! I just saw them at a concert for the second time and they put on a great show. If you ever get the chance, you should definitely check them out!!
9/24/2011 12:37:35 PM
Lauren
Lauren
I <3 Switchfoot
9/25/2011 11:48:25 AM
Tara United States
Tara
Absolutely love Switchfoot! Can't wait to listen
9/25/2011 1:29:09 PM
Bree
Bree
saw them live once at creationfest 2010 and yesterday during the WVU and LSU football game there was an advertisment for there cd
9/25/2011 1:52:50 PM
Erica United States
Erica
I got my pre-ordered CD in the mail yesterday!! It is really awesome. If you go to Switchfoot.com there is a link to listen to almost their entire album
9/26/2011 7:32:42 PM
kriss
kriss
awesome!! thanks for letting us know!! Laughing
9/27/2011 11:33:42 AM
Bree
Bree
i dont like them that much so i probably wont listen to it unless im extremly bored but thanks for tellin me
9/27/2011 11:34:46 AM
Bree
Bree
I wish i could listen to the Newsboys new songs on theyre new cd Gods not dead that i cant wait till it comes out
9/29/2011 8:46:14 AM
L.O.C United States
L.O.C
SWITCHFOOT HAS AN AWESOME VOICE!
I LIKE NEWSBOYS TO!
9/29/2011 8:48:36 AM
L.O.C United States
L.O.C
HAS ANYONE HEARD THE SONG
BORN AGAIN FROM NEWSBOYS IT'S AWESOME!
9/29/2011 12:22:24 PM
Lauren
Lauren
haha yeah I heard it 4 the first time probably a year ago lol Tong And I LOVE that this guy's name is CHAD!!!! Laughing I love Chad Graham of Anthem Lights
9/29/2011 3:51:28 PM
Bree
Bree
yeah i keep picking to look at chads twitter before calebs i think i just want to look at his profile pick
9/29/2011 3:52:03 PM
Bree
Bree
has anybody heard the song on your knees from Newsboys i love that song
9/29/2011 3:53:30 PM
Bree
Bree
Switchfoot just came on and i dont like them that much ecspecially restless not to be mean its just not my tpe of music but i do like dark horses
9/29/2011 4:24:44 PM
kriss
kriss
i like dark horses
9/29/2011 4:32:33 PM
Bree
Bree
yep i think its the 1st switchfoot song i actually like
9/30/2011 3:22:23 PM
Lauren
Lauren
Yeah Ive heard on your knees i dont really care 4 it tho Tong
10/1/2011 3:19:40 PM
Julia Buendia United States
Julia Buendia
GOOTA LUV SWITCHFOOT! Laughing
i used to like newsboys until the first lead singer (peter phuler) left the band. now i dont really like their music
10/1/2011 3:33:01 PM
Erica United States
Erica
I agree with both of those statements, Julia. Smile The new Newsboys sounds a lot more like DC Talk, which makes sense.
10/1/2011 4:15:36 PM
Julia Buendia United States
Julia Buendia
thanx Erica! i thought i was one of the only people to think this way. well about the newsboys one anyway. my 7th grade math teacher likes switchfoot and played them all the time during math class. it made my math homework alot more enjoyable and easy to do. Laughing
10/1/2011 4:18:03 PM
Erica United States
Erica
No, I totally agree. Tong I've been a huge huge Switchfoot fan since I was a freshman in high school which was quite awhile ago....haha
10/1/2011 4:22:25 PM
Julia Buendia United States
Julia Buendia
hehe cool! Laughing
10/2/2011 6:41:54 PM
kriss
kriss
ahh i just relized his name is Chad
10/2/2011 6:51:23 PM
Bree
Bree
I like the newsboys alot better now i liked them before but i like them better now
10/3/2011 3:40:47 PM
L.O.C United States
L.O.C
PLEASE BREE!
CHAD (ANTHEM LIGHTS) IS NOT THAT HANSOME,
MATTER OF FACT HE'S NOT MY FAVORITE BAND MEMBER.
10/3/2011 3:43:54 PM
L.O.C United States
L.O.C
HA HA HA HA HA HA
DID YOU REALLY MEAN PHULER? IT'S FURLER!!
10/3/2011 3:44:25 PM
Erica United States
Erica
LOL, this is a little bit off topic...maybe the Air1 bloggers should opem up a new one, titled: who is your favorite/who is the handsomest Anthem Lights band member...Smile
10/4/2011 3:52:07 PM
kriss United States
kriss
lol or who sings the best? wait we already know
10/4/2011 3:52:15 PM
kriss United States
kriss
CHAD!!
10/4/2011 3:52:47 PM
kriss
kriss
have u guys seen the music video caleb has been in lately? it's awesome
10/5/2011 7:25:48 PM
L.O.C United States
L.O.C
I HAVEN'T WHAT'S IT ABOUT?
KRISS
10/6/2011 5:59:27 PM
kriss
kriss
the song "Nashville" by Wetherby  i really like it
10/7/2011 11:29:41 AM
L.O.C United States
L.O.C
I'M GONNA CHECK IT OUT! Smile